Vedtægter for ”WOMENS
ADVENTURE TEAM” - wateam.dk
§1.
Forenings navn og hjemsted
Stk. 1 -
Foreningens navn er Womens Adventure Team
Stk. 2 -
Foreningens hjemsted er Københavns kommune.
Stk. 3 -
Foreningen er medlem af DGI.
§2. Formål
Stk. 1 - Foreningens
formål er at skabe et forum for kvinder, der ønsker at dyrke adventure race på
alle niveauer.
§3.
Optagelse af medlemmer
Stk. 1. - Som
medlemmer optages enhver, som har lyst til og vilje til at arbejde for
foreningens formål.
Stk. 2. -
Indmeldelse sker på foreningens bankkonto, og er gældende når betaling er
registreret.
Stk. 3.-
Bestyrelsen er gratis medlemmer af foreningen, og kan beslutte hvem der skal
tildeles gratis medlemskab. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog at mindst
2/3 af bestyrelsens medlemmer har stemt for.
Stk. 4. -
Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til foreningen eller hvis seneste
indbetalingsfrist er overskredet.
Stk. 5. -
Medlemmerne betaler et af generalforsamlingen fastsat kontingent.
Kontingentsæsonen er primo marts til ultimo februar.
§ 4
Eksklusion
Stk. 1. -
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, når særlige forhold giver anledning
dertil. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog at mindst 2/3 af bestyrelsens
medlemmer har stemt for eksklusionen.
Stk. 2. - Vedkommende
skal inden bestyrelsen træffer sin afgørelse have haft lejlighed til at
fremføre sit forsvar, og kan kræve at spørgsmålet om eksklusion afgøres på den
førstkommende generalforsamling. I alle tilfælde, hvor en eksklusion skal
behandles på generalforsamling har vedkommende medlem krav på, at få meddelse
herom senest 3 døgn før generalforsamlingen afholdes, og har ret til at
forsvare sig på denne. Spørgsmål om eksklusion skal optages som et særskilt
punkt på dagsordenen.
Stk. 3. - Et
medlem, der er ekskluderet i.h.t. generalforsamlingens beslutning, kan kun
optages på ny, ved en ny generalforsamlings beslutning. Her kræves samme
majoritet som ved eksklusion.
§5. Generalforsamling
Stk.
1. - Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Stk.
2. - Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i januar måned og
indkaldes med mindst 2 ugers varsel med angivelse af dagsorden ved brev til
medlemmer / ved annoncering relevante steder.
Stk.
3. - Møde- og stemmeberettigede på generalforsamlingen er alle medlemmer, der
senest ugedagen forinden har betalt kontingent. Der kan ikke stemmes ved
fuldmagt.
Stk.
4. - Dagsordenen skal mindst indeholde følgende punkter:
1. Valg af stemmetællere.
2. Valg af dirigent/ referent
3. Formandens beretning.
4. Regnskabsaflæggelse.
5. Behandling af indkomne
forslag.
6. Fastsættelse af
kontingent.
7. Godkendelse af budget.
8. Valg af 3
bestyrelsesmedlemmer inkl. formand
9. Valg af revisor.
10. Eventuelt.
Stk.
5. - Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen
i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.
Stk.
6. - Generalforsamlingen træffer sine beslutninger med simpelt flertal (én over
halvdelen af de gyldigt afgivne stemmer) og ved håndsoprækning. Skriftlig
afstemning anvendes dog når det begæres af blot én mødedeltager. Ved
personvalg, hvor der er foreslået flere end det antal, der skal vælges,
foretages altid skriftlig afstemning. Ved sådanne personvalg anvendes reglen om
simpelt flertal.
§6. Ekstraordinær
generalforsamling
Stk.
1. - Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes når bestyrelsen finder det
nødvendigt, og skal afholdes når mindst 1/3 af medlemmerne fremsætter anmodning
om det overfor formanden. I sådanne tilfælde skal generalforsamlingen afholdes
senest 4 uger efter, at anmodningen er kommet til bestyrelsens kundskab.
Stk.
2.
Indkaldelsesfristen for en ekstraordinær generalforsamling er 2 uger.
§7. Bestyrelse – valg af samme
Stk.
1. - Foreningens daglige ledelse udgøres af bestyrelsen, der foruden formanden
består af 2 medlemmer (aktiviteteskoordinator og kasserer). Bestyrelsen vælges
af generalforsamlingen for en etårig periode.
Stk.
2. - Bestyrelsen leder foreningen i overensstemmelse med nærværende vedtægter
og generalforsamlingens beslutninger.
Stk.
3. - Senest 14 dage efter nyvalg til bestyrelsen afholdes konstituerende møde,
hvor alle opgaver fordeles i bestyrelsen og som minimum udnævnes en formand og
en kasserer.
Stk.
4. - Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden. Den kan
nedsætte underudvalg og arbejdsgrupper til varetagelse af afgrænsede opgaver.
Stk.
5. - Formanden indkalder og leder bestyrelsens møder. Indkaldelse sker
skriftligt med angivelse af dagsorden, når formanden skønner det nødvendigt,
eller mindst ét medlem af bestyrelsen fremsætter ønske om det overfor
formanden. I sådanne tilfælde afholdes mødet senest 2 uger efter anmodningen er
kommet til formandens kundskab.
§8. Regnskab og revision
Stk.
1. - Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.
Stk.
2. - Bestyrelsen er ansvarlig overfor generalforsamlingen for budget samt
regnskab.
Stk.
3. - Foreningens regnskab føres af kassereren, der tillige fører foreningens
medlemsregister.
Stk.
4. - Regnskabet revideres af den valgte revisor.
§9. Tegningsret og ansvar
Stk.
1. - Foreningen tegnes udadtil ved underskrift af formanden og ét yderligere
bestyrelsesmedlem i foreningen.
Stk.
2. - Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de
forpligtigelser, der påhviler foreningen.
§10 Vedtægtsændringer
Stk.
1. - Disse vedtægter kan kun ændres med 2/3 flertal på en generalforsamling,
hvor ændringsforslag fremgår af dagsordenen.
Stk.
2. - Vedtægtsændringer træder i kraft med virkning fra den generalforsamling,
de vedtages på.
§11 Opløsning
Stk.
1. - Opløsning af foreningen kan kun finde sted med 2/3 flertal på 2 hinanden
følgende generalforsamlinger, hvoraf den ene skal være ordinær.
Stk.
2. - Ved opløsningen fordeles foreningens aktiver gå til
almennyttige formål.
§12 Ikrafttræden
Stk. 1. - Således
vedtaget på foreningens stiftende generalforsamling den 24. November 2005.