Vedtægter for ”WOMENS ADVENTURE TEAM” - wateam.dk

 

§1. Forenings navn og hjemsted

Stk. 1 - Foreningens navn er Womens Adventure Team

 

Stk. 2 - Foreningens hjemsted er Københavns kommune.

 

Stk. 3 - Foreningen er medlem af DGI.

 

§2. Formål

Stk. 1 - Foreningens formål er at skabe et forum for kvinder, der ønsker at dyrke adventure race på alle niveauer.

 

§3. Optagelse af medlemmer

Stk. 1. - Som medlemmer optages enhver, som har lyst til og vilje til at arbejde for foreningens formål.

 

Stk. 2. - Indmeldelse sker på foreningens bankkonto, og er gældende når betaling er registreret.

 

Stk. 3.- Bestyrelsen er gratis medlemmer af foreningen, og kan beslutte hvem der skal tildeles gratis medlemskab. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog at mindst 2/3 af bestyrelsens medlemmer har stemt for.

 

Stk. 4. - Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til foreningen eller hvis seneste indbetalingsfrist er overskredet.

 

Stk. 5. - Medlemmerne betaler et af generalforsamlingen fastsat kontingent. Kontingentsæsonen er primo marts til ultimo februar.

 

§  4 Eksklusion

Stk. 1. - Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, når særlige forhold giver anledning dertil. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog at mindst 2/3 af bestyrelsens medlemmer har stemt for eksklusionen.

 

Stk. 2. - Vedkommende skal inden bestyrelsen træffer sin afgørelse have haft lejlighed til at fremføre sit forsvar, og kan kræve at spørgsmålet om eksklusion afgøres på den førstkommende generalforsamling. I alle tilfælde, hvor en eksklusion skal behandles på generalforsamling har vedkommende medlem krav på, at få meddelse herom senest 3 døgn før generalforsamlingen afholdes, og har ret til at forsvare sig på denne. Spørgsmål om eksklusion skal optages som et særskilt punkt på dagsordenen.

 

Stk. 3. - Et medlem, der er ekskluderet i.h.t. generalforsamlingens beslutning, kan kun optages på ny, ved en ny generalforsamlings beslutning. Her kræves samme majoritet som ved eksklusion.

 

§5. Generalforsamling

Stk. 1. - Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.

 

Stk. 2. - Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i januar måned og indkaldes med mindst 2 ugers varsel med angivelse af dagsorden ved brev til medlemmer / ved annoncering relevante steder.

 

Stk. 3. - Møde- og stemmeberettigede på generalforsamlingen er alle medlemmer, der senest ugedagen forinden har betalt kontingent. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

 

Stk. 4. - Dagsordenen skal mindst indeholde følgende punkter:

1.                 Valg af stemmetællere.
2.                 Valg af
dirigent/ referent
3.                 Formandens beretning.
4.                 Regnskabsaflæggelse.
5.                 Behandling af indkomne forslag.
6.                 Fastsættelse af kontingent.
7.                 Godkendelse af budget.
8.                 Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer inkl. formand
9.                 Valg af revisor.
10.                 Eventuelt.

 

Stk. 5. - Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.

 

Stk. 6. - Generalforsamlingen træffer sine beslutninger med simpelt flertal (én over halvdelen af de gyldigt afgivne stemmer) og ved håndsoprækning. Skriftlig afstemning anvendes dog når det begæres af blot én mødedeltager. Ved personvalg, hvor der er foreslået flere end det antal, der skal vælges, foretages altid skriftlig afstemning. Ved sådanne personvalg anvendes reglen om simpelt flertal.

 

§6. Ekstraordinær generalforsamling

Stk. 1. - Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes når bestyrelsen finder det nødvendigt, og skal afholdes når mindst 1/3 af medlemmerne fremsætter anmodning om det overfor formanden. I sådanne tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 4 uger efter, at anmodningen er kommet til bestyrelsens kundskab.

 

Stk. 2.
Indkaldelsesfristen for en ekstraordinær generalforsamling er 2 uger.

 

§7. Bestyrelse – valg af samme

Stk. 1. - Foreningens daglige ledelse udgøres af bestyrelsen, der foruden formanden består af 2 medlemmer (aktiviteteskoordinator og kasserer). Bestyrelsen vælges af generalforsamlingen for en etårig periode.

 

Stk. 2. - Bestyrelsen leder foreningen i overensstemmelse med nærværende vedtægter og generalforsamlingens beslutninger.

 

Stk. 3. - Senest 14 dage efter nyvalg til bestyrelsen afholdes konstituerende møde, hvor alle opgaver fordeles i bestyrelsen og som minimum udnævnes en formand og en kasserer.

 

Stk. 4. - Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden. Den kan nedsætte underudvalg og arbejdsgrupper til varetagelse af afgrænsede opgaver.

 

Stk. 5. - Formanden indkalder og leder bestyrelsens møder. Indkaldelse sker skriftligt med angivelse af dagsorden, når formanden skønner det nødvendigt, eller mindst ét medlem af bestyrelsen fremsætter ønske om det overfor formanden. I sådanne tilfælde afholdes mødet senest 2 uger efter anmodningen er kommet til formandens kundskab.

 

§8. Regnskab og revision

Stk. 1. - Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.

 

Stk. 2. - Bestyrelsen er ansvarlig overfor generalforsamlingen for budget samt regnskab.

 

Stk. 3. - Foreningens regnskab føres af kassereren, der tillige fører foreningens medlemsregister.

 

Stk. 4. - Regnskabet revideres af den valgte revisor.

 

§9. Tegningsret og ansvar

Stk. 1. - Foreningen tegnes udadtil ved underskrift af formanden og ét yderligere bestyrelsesmedlem i foreningen.

 

Stk. 2. - Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtigelser, der påhviler foreningen.

 

§10 Vedtægtsændringer

Stk. 1. - Disse vedtægter kan kun ændres med 2/3 flertal på en generalforsamling, hvor ændringsforslag fremgår af dagsordenen.

 

Stk. 2. - Vedtægtsændringer træder i kraft med virkning fra den generalforsamling, de vedtages på.

 

§11 Opløsning

Stk. 1. - Opløsning af foreningen kan kun finde sted med 2/3 flertal på 2 hinanden følgende generalforsamlinger, hvoraf den ene skal være ordinær.

 

Stk. 2. - Ved opløsningen fordeles foreningens aktiver gå til almennyttige formål.

 

§12 Ikrafttræden

Stk. 1. - Således vedtaget på foreningens stiftende generalforsamling den 24. November 2005.