Nyhedsoversigt - 2017
Herunder kan du se nyheder fra de forskellige races, aktiviteter, ture, m.m.

GIV - eventyr i november
29-11-2017

Løbepasset havde allerede nu været ret langt, så det var rart at kunne bruge cyklen lidt. Alt for hurtigt var cykeldelen overstået, og da der ikke var kø ved klatringen fik Helle lov til at klatre op i lysmasten ved stadion og klippe de 3 poster. Imens kunne Bente og jeg lægge en udvidet plan, idet de valgfrie etaper var noget kortere end vi havde regnet med. Vi besluttede at tilføje SUP og bike’n’run til programmet, og så se om der var tid til coasteering til sidst.

Als Extreme
17-11-2017

er var briefing kl. 4.30, hvilket jeg synes, var alt for tidligt, da staten først gik kl. 6. Jeg skulle bare stå op, hoppe i tøjet, spise, børste tænder og gennemgå ruten med Karen, så var jeg klar. Det var rigtig fint at få et overblik over dagen, og hvor vi skulle hen af på kortet. Selvom man jo knap kan huske halvdelen, så synes jeg, det er meget rart hele tiden, at have en ide om hvor lang disciplinen er, og hvad man skal bagefter.

I regn og blæst på solskinsøen
11-10-2017

En af mine yndlingsting ved adventure er muligheden for at se noget af al den smukke natur vi har i Danmark, og typisk gør arrangørerne sig også umage for at finde de smukkeste steder i lige netop deres baghave, som vi så kan blive udsat for når vi kommer forbi. Bornholm er da heller ingen undtagelse, og Magnus og resten af arrangørerne havde fundet virkelig mange perler frem til os.

WAT til DM i biatlon
10-10-2017

I det sidste trekvarte år er vi et par WAT’er, der har trænet hos Ballerup Biatlonklub, hvilket foreløbigt kulminerede i at vi deltog i DM, der blev afholdt i Vingsted ved Vejle den 30. september. DM blev afholdt på to distancer. En kort distance med tre korte løberunder og to skydninger - en liggende og en stående. En lang distance med fem lange løberunder (ca. 750 meter) og fire skydninger - to liggende og to stående.

Delta AR
03-10-2017

Vi har et fælles mål og vi har interesse i at alle resourcer i teamet bliver brugt optimalt. Vi kender ikke hinanden særligt godt, så vi taler kort om styrker og svagheder, så vi har en idé om hvordan vi kan supplere hinanden men med en klar rollefordeling. Nu skal det så bare lige udføres i praksis, med en sprit ny aspirant ombord på holdet. Me :)
Jeg tænker at det skal opleves, for at forståes, da følelsen er individuel og farvet af hvad du har tænkt og oplevet undervejs på ruten med dit hold. Udover at være glad for at alle mine tænder var intakt da vi kom i mål, fik mine teammedlemer lige en ordentlig krammer, samt high 5, fordi det var en fed Challenge som jeg klarede mig igenne

YETI - WAT i mix-rækkerne
08-09-2017

Vi kom også godt og hurtigt af sted på løbets prolog, som bestod af 20 poster fordelt ud over centrum af byen, hvilket naturligvis inkluderede en tur i stryget fra start. Så var sko og tøj vådt og stilen lagt. Prologen var klassisk bygget op med valgfri rækkefølge på posterne og tal der skulle samles til en korrekt sum. Holdene blev spredt godt ud inden den første lange MTB-O, som tog os rundt i kanten af Silkeborg.

100 miles i Colorados bjerge
04-09-2017

Siden påske har jeg vidst at der lå 100 miles i Colorados bjerge og ventede på mig. Med Novo som sponsor måtte jeg dog finde mig i ikke at stille op i pink, men i stedet i Novos hvide teamfarver.
Jeg nåede en prøvetur fredag eftermiddag – og blev noget nervøs for lørdagens tur for der var hedt, og luften var tynd – Loveland, Colorado ligger i 1500 m, så der er mangel på ilt allerede inden man begynder at køre op ad bakke. Ruten var et krøllet ’T’, hvor man kørte ud og hjem i hvert ben på overliggeren, inden vi skulle tilbage mod mål i bunden af T’et.

WAT vs Møn 2017
14-06-2017

Anders har afholdt Møns Klint Adventure race hvert år siden 2011, og hvert år har jeg besluttet at stille op. Undervejs lover jeg mig selv ’aldrig mere’ og bagefter lover jeg mig selv at ’næste år, så får du trænet trapper!’
Jeg er imponeret over hvordan det lykkes hvert år at lave et løb der både byder på gensyn med gamle kendinge, men også hvert år finder uventede features, vi kan fornøje os med.

NXM - vi farer rigtig vild!
01-06-2017

NXM er 2 dages orienteringsløb i og omkring Silkeborg for 2 personers hold, og hvert år i november når tilmeldingen åbner husker jeg den smukke natur, stemningen i nightcamp, og følelsen når man krydser målstregen på dag 2. Undervejs husker jeg så hvor hårdt det er, hvor ondt det gør i benene (og resten af kroppen) dag 2, hvor elendigt man sover i det skide telt, og hvor mange spektakulære moser, mudderhuller og åer arrangørerne kan finde at placere poster i.

Adventurerace 1864 – flåden slår til
19-05-2017

Challenge distancen var samme koncept som sidste år og forrige år: 8 TA’s og ~50 poster spredt ud over Als og Sønderjylland, og så gjaldt det ellers om at få flest muligt point på de 7 timer, der var til rådighed. 1864 challenge er et godt begynderløb, fordi der er et bredt udvalg af anderledes aktiviteter

Videbæk 2017
05-04-2017

Videbæk adventures er altid garanti for lige lidt ekstra – det gode twist, den ekstra opgave, lidt mere variation, så Helle, Bente og jeg mødtes forventningsfulde hos Helles mor til vanlig vestjysk gæstfrihed.

Eagle race - Karen og Jytte på farten igen
04-04-2017

Videre på cyklen mod Havreholm og klatringen var Jytte lidt nede, så vi måtte sætte tempoet lidt ned og prøve at få væske og salt indenbords. Navigationen gik fint hele vejen derop, og også rundt på o-løbet i TA2 – her gik vi mest, så vi kunne komme lige på posterne. Klatreetapen skulle have været go-high banen, men den var ikke klar, så vi fik et bøgetræ og besked om at der skulle klatres til tops 2 gange.

Kong Vinter 2017
17-01-2017

Kong Vinter 2017 var et urban race – starten gik fra Rådhuspladsen, og mål var i Hareskovhallen kun 17 km derfra – utroligt at Lars Bukkehave kunne finde 30 km løb og 80 km cykling mellem de 2 punkter, men det kunne han.